Droga innowacji

Kup teraz

Kto z nas, by nie chciał pracować ciężko, bawić się i zmieniać świat?

Ta książka traktuje o poszukiwaniu pomysłów, które mają szanse zmienić świat, i wyboistej drodze ich realizacji w biznesie. Bazuje na osobistych doświadczeniach i wiedzy, którą autor miał okazję sprawdzić w praktyce. Jest to także świadectwo czasu przełomu technologicznego i cywilizacyjnego, który stał się udziałem naszego pokolenia. Głównym „bohaterem” książki jest innowacja, nowatorskie rozwiązania, które pozwalają osiągać sukces w biznesie, wywierać wpływ na rzeczywistość i cieszyć się tym.

Strategia innowacji, czyli umiejętność znajdowania i wdrażania nowatorskich pomysłów, jest najlepszym napędem wzrostu przedsiębiorstw i całej gospodarki.

Czy takie kraje jak Polska mogą być innowacyjne?

Nowa Gospodarka daje szansę na włączenie się do procesu poszukiwania innowacji na innej drodze niż tradycyjne kapitałochłonne badania. Era informacji stwarza wolny dostęp do informacji, wymiany myśli i doświadczeń a globalizacja pozwala na wykorzystanie najnowszych wynalazków i nowoczesnych technologii w skali międzynarodowej.

Strategia mBanku jest przykładem przełomowej, burzącej innowacji, która wprowadza nowatorski model biznesowy; najpierw kreuje nowy rynek w swojej kategorii a następnie zwiększając jakość i zakres produktów stwarza zagrożenie dla największych graczy i liderów branży. Po dziesięciu latach działania, w 2010 roku, mBank jest trzecim największym bankiem w Polsce pod względem liczby klientów, czwartym w Europie i piątym na świecie bankiem internetowym.

Przyszedł czas na zmianę metod zarządzania na takie, które będą odpowiadać wyzwaniom przyszłości. Ludzie nie chcą odkładać na jakąś odległą przyszłość marzeń o pracy wykonywanej z pasją w atmosferze zrozumienia i życzliwości. Zarządzanie według wartości eliminuje słabości praktykowanych powszechnie sposobów zarządzania, gdzie zysk jest najważniejszym, a często jedynym kryterium oceny efektów działania. Książka opisuje proces poszukiwania wartości mBanku oraz praktykę zarządzania przez wartości, która daje zdumiewająco pozytywne rezultaty.

Wartości konsekwentnie praktykowane w przedsiębiorstwie mają zasadniczy wpływ na kulturę organizacji dając jej trwałą przewagę konkurencyjną, która znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach finansowych, satysfakcji pracowników i zadowoleniu akcjonariuszy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *